søndag 28. juni 2009

Endelig spor!

I dag har vi vært ute i skogen og trent for første gang på en måned. Det gikk utrolig bra!

Startet med et kort spor på 3-4 meter, med veldig kort avstand mellom hvert fotavtrykk og godbiter i hvert eneste avtrykk. Målet var at han skulle gå mer med nesen i sporet enn hva han gjorde da vi gikk de første sporene i vår. Det funket som bare det. Jeg trodde først han rotet og ikke var på sporet, så jeg tok han av og satte på igjen. Da gikk han samme veien igjen og da så jeg at det var jo faktisk der jeg hadde gått:) Bra jobbet, Kalle:)

Neste sporet var ca like langt som det første og også det gikk han på samme måte.

Siste sporet var 10-12 meter. Kort avstand mellom fotavtrykkene og godbit i hvert avtrykk. Det gikk han fantastisk bra! Se filmen under.

Dette var en enorm forbedring fra sporene han gikk i vår. Hadde tenkt veldig mye på hvordan jeg skulle gjøre det for å få han mer sporfast, så det var veldig artig å se at det fungerte som jeg hadde håpet på. En stor opptur etter en deprimerende måned med muskelstrekk! :-)

Muskelstrekken er ikke helt borte enda, han halter fortsatt litt innimellom, men ikke så mye som tidligere.

1 kommentar: