tirsdag 12. mai 2009

Hverdagslydighet

I går trente vi hverdagslydighet på banen. Som vanlig når vi er der oppe ble det endel kontakttrening. Vi tok en passeringsøkt med Kira og Moria, som gikk veldig bra. Vi gikk rundt og mellom de under baklengs marsj og belønnet kontakten mens vi gikk. Kalle har en tendens til å ville rundt meg under baklengs marsj, men når jeg holdt godbitene i hånden foran meg gikk det mye bedre. Da ville han ikke rundt meg. Hadde også høy belønningsfrekvens. Skal fortsett litt til med å ha godbitene i hånden foran, men jeg er bevisst på at hjelpen må fjernes ganske fort.

Han begynte også å tilby utgangsstilling, og det var jo gledelig å se. Han sitter skjevt og langt ut, men fikk belønning for forsøkene selv om han satt langt ut, så lenge han ikke satt altfor skjevt.

I dag er det agilitykurs! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar