tirsdag 19. mai 2009

Nest siste dag på agilitykurset

Hinderet vi ble presentert for i dag var hjulet. Det stod på utsiden av banen og det passet nok ikke helt for Kallegutt. Han er gjerne litt ufokusert på første økten, og det var han i dag også. At Selma trener samtidig lenger bort og at han får sjansen til å springe bort dit flere ganger gjør det ikke noe bedre. Fin belønning for han det! Han kom seg gjennom hjulet med litt lokking, men det er ikke den beste treningsøkten vi har hatt.

Etter en pause i bilen fikk han komme inn på banen igjen. Der var det satt opp en liten bane med høydehopp, tunnell og bom. Prestasjonene varierte fra ikke noe særlig til veldig bra. Han hadde noen fine runder hvor han tok alle hindrene og også klarte feltene fint, så jeg velger å fokusere på de:) Fant ut at han hopper av bommen for tidlig når jeg holder hånden høyt oppe, men når jeg holder den ned mot feltet så går det mye bedre. Bra observert av Anne Lise! :)

Etter en ny pause var banen utvidet med et høydehopp til, sånn at det stod to høydehopp etter hverandre. Det fikk han problemer med. Han skulle være på høyresiden min, men kom nesten konsekvent på venstresiden min, enten etter det første hoppet eller rett før han skulle hoppe over det første. Sannsynligvis var det treningen på utgangsstilling jeg fikk betalt for:)

Neste tirsdag avsluttes kurset med en uhøytidlig konkurranse. Til da må vi trene mer på å få hindersug og at han skal kunne være på min høyreside.

Noen bilder fra dagens begivenheter:








1 kommentar: