torsdag 16. april 2009

Dagens trening

I dag var vi utenfor Bardu Maskin og trente sammen med Fanny, Selma og Nelly. Planen var å trene på doggie-zen og bakpartskontroll, men det ble det ingenting av. Kalle trenger fortsatt å trene på å være sammen med andre hunder og mennesker når vi trener. Han er fortsatt nysgjerrig på hva de andre holder på med, men har hatt kjempeframgang siden vi begynte å trene sammen for bare fire dager siden, så jeg klager ikke. Vi må nok fortsette å fokusere på kontakt den nærmeste tiden, men det skulle bare mangle. Han er ikke vant til å trene sammen med andre hunder og må få den nødvendige tiden til å venne seg til det. Kalle kommer til å bli knallbra!:)

Var flink til å pause han i dag og håper jeg klarer å fortsette med det. Det er lett å bli revet med når man har en hund som er så arbeidsvillig som Kalle:)

Da vi kom hjem gikk vi en liten tur på A10. Der får han springe løs, og det vet han å sette pris på. Han springer rundt i skogen som en galning og ser ut til å storkose seg:) Han har et større søkeområde enn jeg hadde forventet, men er aldri lenge borte før han kommer tilbake igjen. Benyttet sjansen til å gjemme meg et par ganger underveis, men det var selvsagt ingen sak for han å finne meg. Innkallingen hans er meget bra fra før, men jeg la inn et par innkallinger også. Det er jo en veldig viktig ferdighet som må holdes vedlike.

Til og fra A10 trente vi på å gå pent i bånd. Han er veldig grei å ha i bånd, men kan bli enda bedre på det. Har bestemt meg for å ikke bruke flexibånd når vi går tur. Kalle er en sterk hund, så å ha han hengende i båndet når vi går turer er ikke noe jeg har lyst til å legge tilrette for.

I dag har han også blitt vaksinert og fått nytt halsbånd og kobbel i brunt lær som matcher han selv:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar