tirsdag 14. april 2009

Gårdagens hendelser

Det er Per-Eirik som har begynt å trene Kalle, så ser ut som at det blir "hans" hund under den perioden han er her hos oss :-) Kalle er nå klikket inn, og godbitene går ned på høykant! Han har begynt å tilby både sitt og ligg. Når det gjelder sitten så går det greit, men liggen ligger litt lenger inne, og han går sakte ned. Men men. Det kommer :-)

Vi gikk også en langtur i sørskogen slik at hundene fikk springe av seg. Og gjett om Kalle sprang! :-) Kjenner at jeg blir sliten av å bare se han assa.. :-) Men han er veldig fin å ha løs - har god kontroll på hvor vi er, og enda han holder litt større avstand enn Fanny så er det ikke noen problemer.

Ut på kvelden så sku vi gå en tisserunde, og da fikk han ha flexilina på seg. Fann fort ut at Kalle ikke er en hund som skal gå i flexiline. Når han går i vanlig bånd så går han greit, men i flexi.. Puh! Han springer jo att og frem som en jojjo, og med full fart hit og dit så blir det endel ufrivillig rykk når plutselig linen tar slutt. Så vi brukte sikkert 30 min på den lille runden som normalt tar 10 min... Gikk musesakte, og hver gang han sprang avgårde så stoppet vi. Fanny dempet og dempet og gikk roligere enn en 14 år gammel retrieverdame, så vi satte alle demper til alle sammen :-) På slutten av turen så fann han og ut at det ikke var full fart og rake rør hele tiden som gjalt, slik at da gikk han faktisk sakte breved oss uten å pese og stresse - i slakt bånd selvfølgelig :-) Han lærer fort, så trur nok at dette kommer til å gå kjempebra. Per-Eirik er ihvertfall forelsket:-)

Vi møtte også en annen hund under turen, og da bjeffet han litt. Men det var ikke utagering, uten mer fordi at han virkelig ville ditt - litt stress/frustrert bjeff rett og slett. Var bare et par, fire boff og så var det over, så det er ikke noe problem. Han blir vel vant til å være sammen med andre hunder om ikke alt for lenge tenker jeg :-) Per-Eirik sku no på treningsbanen med han ikveld, så da møter de vel noen fler. Idag er det første dagen de er hjemme alene. Jentene sitter på kjøkkenet mens Kalle sku få være løs i hele huset. Tørr ikke å ha de sammen alene siden Selma har løpetid - tross at Kalle nå er kjemisk kastrert. Hvem vet hvis det er noen som lever inni der likevel, og helt uintressert er han jo ikke så.. :-) Tar ikke noen sjanser på at det blir fransk bulldog/eng. springer spanielvalper:-)

Har nappet bort hanekammen hans nå, så nå er han litt penere på hodet :-) Skal ta litt av ørene og etterhvert, men tenkte jeg ikke sku plage han alt for mye de her første dagene. Er jo ikke noen krise uansett - noen utstillingshund er han definitivt ikke! :-) Men vem vet. Såg på rasdata.nu at en av kullbrøderne hans hadde fått 1 pr på utstilling, så kanskje han hadde klart å karre til seg en 2 eller 3 premie? :-) Fikk også klippt klørne på han igår og det gikk fint. Jeg vet ikke hvordan han er vant til å bli klippet klør på, men hos oss så ligger hundene på rygg mellom benene mine når jeg klipper. Tok jentenes klør først, og han til sist. Han strittet litt emot å bli vendt på rygg, men låg ellers fint (om enn noe spent..) mens jeg klippet klørne. Etter jeg hadde klippet 3 poter så kom han med en kjempesukk, og fann ut at det nok ikke var så farlig og at det bare var å slappe av likevel. Greit det, i hvertfall for hans del :-) Ble mye kos når han låg på rygg slik at han finner ut at det ikke er noe farlig og at jeg ikke er sint på han. Han dempet nemmelig veldig når jeg la han over på rygg, enda hvor sakte og rolig jeg gjorde det. Er jo ikke så rart sånn sett det da.. Han har jo ikke vært her så lenge enda, og er nok ikke helt sikker på hvor han har noen av oss i familien :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar