søndag 8. mai 2011

Lengdehopp for første gang

Kalle fikk en avslappende lørdag i går med kun et times tur i Sørskogen som eneste aktivitet. Etter å ha ligget på lading i to dager var han derfor klar til å trene i dag.

Vi startet med å sette opp lengdehoppet, og begynte med 3 lengde i første økten. Var bare å slippe han så hoppet han over uten problemer. I andre økt satte jeg på de to siste, og det var ikke noe problem. Belønnet med ball framover.

Hanne gjør seg klar til å trene hoppteknikk.
I tredje økten satte jeg opp en kombinasjon med lengdehopp, vanlig hopp og tunnellen i en liten sving. Satte han opp 3-4 meter fra lengdehoppet og startet stort sett sammen med han eller litt foran. Det gikk greit, men utfordring var over hoppet for da var jeg naturlig nok noe bak han, og da nølte han og snudde seg for å se hvor jeg ble av :-) Ble et par riv på grunn av det. Belønnet med ball etter tunnellen.

Den fjerde økten kjørte jeg samme kombinasjonen, men da startet jeg han etter lengdehoppet. Han fungerte mye bedre over hoppet da. Tror ikke det ble noen riv i den økten.


Siste økten ble en liten seanse med hjulet. Det ble noe mer feil enn forrige gang, men det får så være. Positivt å se det vanvittige trykket i retning forover er det i hvertfall:)







"Oh my god! Dette ble feil!"
Gal etter ball er bare forbokstaven...
 
Slitsomt å springe så mye etter den ballen.
  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar