torsdag 5. mai 2011

Slalomtrening 05.05

1.,2. og 3. økt trente vi slalominngang. Holdt oss 1-2 meter fra inngangen, og var mellom kl. 2 og kl. 8. Ser at treningen på "gå mellom" og annen fokus framovertrening vi har gjort siden forrige gang vi prøvde oss på slalominngang i fjor høst har hjulet veldig. Han har veldig god fokus framover mot pinnene. Belønnet med ball forover i belønningsretningen.

4. økt var mindre bra. Den var ikke planlagt og da blir gjerne resultatet deretter. Satte opp et hopphinder og la ut en ball på hver side bak startlinjen. Tanken var å bremse opp mot hinderet for å få en tight sving, og så handle han mot de utlagte belønningene. Det var veldig vanskelig å få til timingen på nedbremsingen, så det slet jeg endel med. Ble dessverre endel riv av det, men fikk et par tighte og fine svinger som jeg var veldig fornøyde med, men dessverre la jeg ikke merke til/skjønte ikke hva jeg egentlig gjorde, så klarte ikke reprodusere de fine svingene:) Skal vente med å trene på dette - ihvertfall med pinner - til jeg har trent mer hoppteknikk med bendwork og bevegelse fra fører.

Bortsett fra den siste "bonusøkten" er jeg knallfornøyd med treningen. Har god tro på 2X2-metoden, så tror dette kan bli bra. Skal fortsette å trene innganger mens jeg venter på å få 2X2-slalomen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar