onsdag 22. april 2009

Stå!

Sitt og ligg har vært de frivillige adferdene han har hatt på listen, men i dag introduserte jeg en ny, nemlig stå. Trodde det skulle ta litt lengre tid, men han tok den så og si med en gang. Klikket han noen ganger mens han stod, og så begynte han bare å tilby den. Vekslet så mellom stå, sitt og ligg, og det gikk så det suste.

Begynte å legge på kommando på ståen ganske kjapt, for å se hvor lett eller vanskelig han har for å lære seg nye kommandoer. Nå er jeg jo vant til Selmas noe avslappede forhold til nye kommandoer, så jeg fikk nesten bakoversveis når han tok ståkommandoen etter noen få repetisjoner. En ny verden for meg, for å si det sånn:)

Pekefingertargeten er han blitt mye bedre på nå. Han er fortsett noe forsiktig, men i dag begynte han ikke å søke når jeg holdt den ned:) Må jobbe mer med å få en sikrere og tryggere target, og å få han til å følge den.

Begynte også så smått med utgangsstilling i dag også. Han holder seg for langt bak, så det må det jobbes med. Belønte han langt fram, sånn at han måtte komme framover for å få den, og det ble ganske bra på slutten.

Kalle drikker veldig mye vann, mer enn hva jeg synes er normalt. Skal derfor bestille time hos veterinæren i morgen. Han er sprek og rask ellers, så forhåpentligvis er det ikke noe alvorlig. Han er også litt løs i magen, men det kan jo bare skyldes nytt miljø, nytt for og alle godbitene han sluker i seg:)

3 kommentarer:

  1. Må huske å ringe tannlegen og slik at de får se på den framtanna som han har knekt.. Den trengs sikkert å fixes litt på :-)

    SvarSlett
  2. Flinke flotte Kalle :-) Utrolig lettlært er du, og så utrolig flott å se på. Morsomt å få trene sammen med deg :-)

    SvarSlett
  3. Hei Per-Erik og Kalle Artig å se fremgangen som Kalle har. Synes dere er kjempeflinke.

    Stian og Nelly

    SvarSlett