torsdag 30. april 2009

Tur og godbitsøk

Var på Forsethmoen og gikk tur med med en stresset Kalle i dag.


Gikk en tur opp i skogen og kastet ut godbiter i håp om at han skulle kvitte seg med endel energi på det. Det var vel ikke helt vellykket, men han fikk brukt nesen mye ihvertfall. Stoppet og kastet godbiter mens vi gikk på veien også. Resultatet var at han viste samme stresstendenser som han ville vist hvis jeg hadde kastet pinner eller ball; han går foran meg hele tiden og klarer ikke å roe ned etterpå. Stikk motsatt resultat av det jeg forsøkte å oppnå, altså.

Dette er et godt eksempel på hvordan Kalle er når vi går tur. Han springer rundt omkring hele tiden, og da mener jeg hele tiden.

Prøvde meg på et par korte godbitspor etter et kvarters pause i bilen, men det ble bare tull. Det koker i hodet på han når han får på sporsele og sporline. Det er vel fugl han tror vi søker etter da, kanskje. Håper det går bedre når vi skal gå spor i morgen, men jeg tviler:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar