tirsdag 26. mai 2009

We are the champions

I dag var siste dag på agilitykurset. Det ble avsluttet med en konkurranse. Det var satt opp en bane med 7 hindere: lengdehopp, 4 høydehopp, bommen og tunnellen. Alle deltagerne fikk gå to omganger.

Første omgang startet helt på trynet. Hadde en strategi som på papiret tilsynelatende var meget god. Jeg la godbiter på slutten av bommen for at Kalle ikke skulle hoppe av for tidlig, og i tillegg stilte jeg meg ved hinder nr 2 for å få en flying start. Starten på banen var et par meter fra bommen, men jeg hadde ikke sett for meg at Kalle skulle springe rett bort til godbitene istedet for å ta første hinderet. Han har ikke helt fått hindersug og kombinert med uklare signaler fra fører ble det dårlig flyt, og Kalle var litt her og der:) Likevel var det ikke verre enn at vi lå på tredjeplass etter 1. omgang med 48 sekunder. Bilbo (Berner Sennen!) ledet med 40 sekunder.

I andre omgang kuttet jeg ut godbiter på bommen, men beholdt taktikken med å starte fra hinder nr 2. Fikk en god start, men knotet litt med styringen underveis. Kalle har en tendens til å søke mot min venstreside, så jeg gikk bevisst på høyresiden av hindrene (banen gikk mot venstre hele tiden), selv om det egentlig ikke var riktig å gjøre det. Resultatet var at tiden ble forbedret med 22 sekunder og vi gikk i mål på 26 sekunder! Det holdt til førsteplass og seier. Hurra for Kalle og fører!



Vi kommer inn på banen og hører det forventningsfulle bruset fra publikum. De aner at noe stort er på gang.


Her er vi ferdig med hinder nr 2 (høydehopp) og på vei mot bommen. Her kan det se ut som at føreren er sliten og begynner å kjenne tempoet, men jeg kan forsikre at så ikke er tilfelle.


Her ser man nemlig hvordan det egentlig ser ut. Stort tempo og proff handling:)



Her er vi i mål. Til og med dommeren lar seg rive med av den fantastiske prestasjonen og jubler vilt og uhemmet i bakgrunnen. Hyggelig det, dommer:)


Hva er mer naturlig enn å feire med litt Riverdance når resultatet blir kunngjort?


Fornøyd, ja! :)

3 kommentarer:

  1. :-) Skikkelig bra utført, men vi skal nok ta dåkker konkurranse ;-)

    SvarSlett
  2. :-) Flink du er Kalle, jeg skal også få prøve når pappa og Kira er oppe å øver til å ta dere igjen :-)

    SvarSlett
  3. Grattis! Det va snyggt gjort!!
    Att Kalle kunde springa banan på 26sek visste jag, men att Per-Eirik klarade det var imponerande.. ;-))

    Snygg riverdance!

    /David

    SvarSlett