mandag 23. mai 2011

Hoppteknikk med lek

Regnet høljet ned i dag, så det ble bare to økter på Kalle. Kjørte hoppteknikk (Set Point Excercise) på begge øktene, men prøvde med ball i tau og drakamp som target/belønning. Tidligere har jeg kun kjørt med godbitskål siden han blir veldig gira av lek, og det har gått utover hoppingen (han bryr seg ikke om pinnene og river som bare det), men tenkte at jeg skulle se hvordan det fungerte med lek nå som hoppteknikken har kommet seg.

Det startet bra på de lave høydene, men når vi kom på øverste høyde begynte han å rive og springe under hinderet. På andre økten gikk det mye bedre. Han hoppet også over øverste høyde uten å rive. Tatt i betrakning alle problemene vi har hatt med hoppteknikk med høyt stressnivå er jeg fornøyd med dagens trening. Visst er det forbedringspotensiale, men det ser ikke så mørkt og uoverkommelig ut nå:)

Varmet opp med sirkeltrening, og her har det også gått merkbart framover. Han har vært litt langt bak og langt ut, men i dag fulgte han meg helt perfekt. Jeg hadde stor fart (ingen frekke kommentarer, takk!) i sirklene og ventet lengre enn jeg bruker før jeg belønnet. Brukte ball i tau som belønning

Maja spilte fotballkamp i dag, så jeg tok med Lotta også. Varmet opp med sirkeltrening før hoppteknikkøvelsen. Lotta hang veldig langt etter på sirkeltreningen i vinter, men i dag fulgte hun meg tett og var der jeg ville ha henne. Har ikke trent med Lotta siden i vinter, så her er det Maja som har vært flink når hun har trent henne:)

Set Point Excercise gikk også bra. Hoppteknikken hennes har ikke vært all verden, men i dag hoppet hun bra. Tror ikke hun har hoppet så bra før, faktisk. Brukte godbitskål som belønning, og stod ved siden av henne når hun fikk startsignalet siden 'bli' ikke sitter helt enda. Artig å se når hun rykker fram hodet og hele kroppen, men tar seg i det og blir sittende:) Når Maja får trent mer 'bli' med henne kommer hun til å få en meget bra 'bli'.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar