mandag 16. mai 2011

Spring mot meg (ikke mot avstandsbelønningen)

Fortsatte med øvelsene fra i går, men i dag brukte jeg ball i tau som avstandsbelønning istedet for godbiter. Som forventet ble det langt mer utfordrende for Kalle. Han feilet noen få ganger da han blindbyttet meg og sprang rett mot avstandsbelønningen i stedet for å følge meg, men det er greit.

Han har kommet langt på kort tid når det gjelder å jobbe med utlagt belønning. Det er ikke så mange ukene siden han vridde seg mot belønningen uansett hvordan han ble stilt opp, og bare satt og nistirret på den. I dag var det ikke noe problem å stille han opp i skulderretning - på begge sider. Hodet var riktignok noe fokusert mot avstandsbelønningen (selv om kroppen var vendt i riktig retning), men ikke verre enn at han så framover mot meg nok til at jeg fikk startet han uten problemer.

2 kommentarer:

  1. Flinkiser! :-) Rekruttgutten er full av beundring ;-)

    SvarSlett
  2. Tror det er artige og nyttige øvelser for Det hvite lynet også:)

    SvarSlett